Agencja reklamowa i dom produkcyjny to nie to samo
Od czasu do czasu spotykamy się z przypisaniem nas do kategorii agencja. Pojawiają się więc niejasności dotyczące tego, czym dokładnie zajmuje się agencja reklamowa, a czym dom produkcyjny.
Czy to są tak naprawdę te same firmy, ale ukrywają się pod innym określeniem? Krótka i konkretna odpowiedź brzmi: nie.
Jeżeli nie zadowala cię jednak tak skrótowe rozwiązanie zagadki i chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, zapraszamy do dalszej części artykułu.
Agencja reklamowa zakontraktowana jest przez klienta do stworzenia, zaplanowania i przeprowadzenia kampanii reklamowej.
Może to w rzeczywistości obejmować wszystko, począwszy od wymyślenia wstępnej koncepcji i sloganu aż po rezerwację miejsca na gotową reklamę.
Dom produkcyjny z kolei odpowiedzialny jest przede wszystkim za fizyczną produkcję filmów reklamowych (spotów).
Obejmuje to takie rzeczy, jak wynajem lokacji, zatrudnianie aktorów i ekipy filmowej oraz postprodukcję z montażem, udźwiękowieniem i korekcją barwną.
No dobra, skupmy się bardziej na szczegółach.
Co to jest agencja reklamowa?
Agencja reklamowa to firma, która świadczy usługi związane z tworzeniem i prowadzeniem kampanii reklamowych. Jest to jeden z podmiotów w branży marketingowej, który zajmuje się promocją produktów lub usług.
Kampanie reklamowe mogą być przeprowadzane za pomocą różnych środków (w zależności od budżetu czy potrzeb klienta), takich jak telewizja, radio, prasa oraz internet.
Filmy reklamowe telewizyjne, video content na social media, szyldy sklepowe czy opakowania towarów – za to wszystko odpowiada agencja.
Co to jest dom produkcyjny?
Dom produkcyjny to z kolei firma, która specjalizuje się stricte w produkcji filmowych materiałów reklamowych i promocyjnych. Nazywany jest też czasem studiem filmowym, agencją video lub agencją filmową.
Firma taka (np IMAGEPRO) jest podobna do agencji reklamowej, ponieważ obie tworzą i produkują kampanie reklamowe i marketingowe.
Jednak dom produkcyjny koncentruje się bardziej na stronie produkcyjnej, podczas gdy agencja reklamowa skupia się bardziej na stronie kreatywnej.
Oznacza to, że dom produkcyjny jest bardziej zaangażowany w rzeczywistą produkcję reklam i contentu video, podczas gdy agencja reklamowa w koncepcję i tworzenie kampanii.
Jaka jest główna różnica?
Można prościej?
Podsumowanie
Zatem jeśli poszukujesz firmy, która zajmie się produkcją materiałów reklamowych (na przykład contentu video lub filmu wizerunkowego), dom produkcyjny będzie odpowiednim partnerem do współpracy.
Natomiast jeśli potrzebujesz partnera biznesowego, który zajmie się tworzeniem i planowaniem kampanii reklamowej, stworzeniem kreacji, agencja reklamowa jest tym, czego potrzebujesz.