wyślij brief
Blog

Content edukacyjny – jak przygotować w 2023 roku?

Dlaczego warto tworzyć content edukacyjny i instruktażowy?

Jeżeli zauważasz, że potencjalni klienci przed skorzystaniem z Twoich usług zadają wiąż te same pytania, to być może na Twojej stronie brakuje kluczowych informacji, które skłonią ich do podjęcia decyzji o zakupie produktu lub usługi.

Jest na to bardzo proste rozwiązanie. Podziel się swoją wiedzą ekspercką, wybierając najbardziej skuteczne narzędzie — content edukacyjny.

nagrywanie video / wideo

Oczywiście w pierwszej kolejności content edukacyjny, jak sama nazwa wskazuje ma na celu przedstawienie widzowi określonego zakresu wiedzy. Ma czegoś nauczyć. Ale to nie wszystko.

Tworząc video właśnie o takim charakterze budujesz wizerunek swojej firmy i marki. A co za tym idzie również zaufanie. Twoja firma zyskuje ludzką twarz i staje się bliższa odbiorcy. 

Ponadto, ucząc nie tylko przekazujesz wiedzę, ale równocześnie promujesz swoje produkty, a także budujesz rozpoznawalność i zaufanie do marki. 

Dlaczego jeszcze warto tworzyć content edukacyjny i instruktażowy?

Forma video pozwala na przekazanie większej ilości informacji w bardziej atrakcyjnej formie i w krótszym czasie. To świetna alternatywa dla tradycyjnych instrukcji obsługi. 

Nasza podpowiedź

Potrzebujesz contentu edukacyjnego?
Zobacz jak wygląda współpraca z nami:

https://www.imagepro.pl/blog/jak-wyglada-produkcja-filmowa-z-imagepro/ 

szkolenia video content marketing kraków warszawa śląsk

Explainer video, tutorial, video poradnik

Edukować można na wiele sposobów. W IMAGEPRO realizujemy różnego rodzaju produkcje. Od prostych tutoriali, aż do wielokamerowych produkcji edukacyjno-rozrywkowych. Zobacz jeden z przykładów: 

Dla marki Książęce zrealizowaliśmy 4-odcinkowy cykl rozrywkowo-edukacyjny pt. „Piwna Akademia Książęcego”.

Tego rodzaju realizacja to nie tylko wciągająca lekcja browarnictwa, ale również świetna promocja produktów marki. 

Jak przygotować content edukacyjny? 

Krok pierwszy to planowanie. Zastanów się jakich treści video najbardziej potrzebujesz. Spisz najczęściej zadawane przez Twoich klientów pytania i przygotuj scenariusze do filmów, które będą zawierały odpowiedzi na nie.

Zaplanuj także miejsca publikacji Twoich filmów oraz budżet na ich promocję.

Przykładowo, jeżeli planujesz cały cykl w formie video poradnika, to świetnym rozwiązaniem będzie założenie kanału na YouTube.

Nasza podpowiedź

Planujesz publikację na YouTube? Sprawdź kilka naszych wskazówek:

https://www.imagepro.pl/blog/poradnik-jak-wrzucic-i-optymalizowac-wideo-na-youtube/ 

Kolejny krok to systematyczność. Zdecydowanie doradzamy regularną publikację treści video. Dzięki temu masz większe szanse na zbudowanie swojej własnej publiczności.

Zauważą to także algorytmy, które chętniej promują treści z kanałów, na których video pojawia się regularnie. 

Efekty?

  • Twoi klienci mają dostęp do przystępnej w odbiorze dawki wiedzy na temat Twoich produktów i usług.

  • Jeżeli Twoje treści mają również charakter rozrywkowy —  to jeszcze lepiej. 

  • Regularna publikacji treści video pozwoli Ci dotrzeć do większego grona odbiorców. 

  • Twoja firma nie tylko będzie lepiej rozpoznawalna na rynku, ale także zyskasz status godnego zaufania eksperta w swojej dziedzinie. 

  • Ponadto oszczędzisz czas na ciągłe odpisywanie na te same pytania. Teraz w treści maila wystarczy, że wyślesz link do filmu z instrukcją.