wyślij brief
Blog

Filmy promocyjne i 6 najczęstszych błędów

Tworzysz filmy promocyjne?

Chcesz wiedzieć na co zwracać uwagę w trakcie planowania oraz realizacji filmów promocyjnych? Jakich błędów unikać? Koniecznie zajrzyj tutaj i twórz skuteczne oraz atrakcyjny video content.

Rozpoczynając swoją przygodę ze światem wideo, łatwo popełnić wiele błędów. Większość z nich łatwo uniknąć, dlatego podpowiadamy, na co zwrócić szczególną uwagę w trakcie tworzenia filmów. 

Video content nie przynosi efektów?

Brak konkretnego celu i określonej grupy odbiorców

Niejasny cel może zniechęcić odbiorców do obejrzenia materiału do końca oraz do dalszej interakcji z Twoją firmą.

Jeżeli filmy promocyjne nie mają jasnego przekazu lub widzowie nie są w stanie określić, o czym jest film lub jakie produkty promuje — to z pewnością nie pomaga w budowaniu zaufania do Twojej marki. 

Podobnie jest, gdy tworzymy film nie określając wcześniej docelowej grupy odbiorców. W takim przypadku skuteczność Twoich treści może być znikoma.

Dlatego tak ważne jest, aby już na etapie tworzenia koncepcji i kreacji, określić do kogo skierowany jest przekaz wideo.

Jak najbardziej nieoczywiste i kreatywne rozwiązania są wręcz wskazane, ale w trakcie tworzenia scenariusza należy nieustannie pamiętać o wybranym celu oraz grupie odbiorców.

Zobacz nasz showreel:

Filmy promocyjne, które mają zbyt dużo informacji 

Wiele firm decydując się na pierwszą produkcję filmową chciałoby w takim materiale zawrzeć jak najwięcej informacji.

Jest to bardzo kuszące, ale w większości przypadków wprowadza niemały chaos informacyjny. Niemożliwe jest stworzenie skutecznego filmu o wszystkim i dla wszystkich.

W krótkim materiale video nie da się opowiedzieć całej historii firmy, przedstawić zarząd oraz pracowników i jednocześnie zareklamować produkt lub usługę.

Warto pamiętać, że zgodnie ze znaną zasadą: mniej znaczy więcej. Zbyt duża ilość efektów wizualnych, graficznych oraz informacji niekorzystnie wpływa na odbiór wideo.

Uwaga widza jest rozproszona, a w skrajnych przypadkach odbiorcy mogą nawet poczuć niechęć do Twojej marki. Takie filmy promocyjne zdecydowanie zadziałają na niekorzyść.

Brak wezwania do działania (CTA)

Bardzo ważnym elementem jest umieszczenie w filmie czytelnego wezwania do działania (Call To Action), aby  pobudzić w widzach chęć do dalszej aktywności i interakcji z Twoją firmą. 

Taki zabieg zwiększy Twoje szanse na lepszą konwersję, lub wzrost sprzedaży produktów i usług.

Także w przypadku filmów stricte wizerunkowych warto umieścić na końcu claim firmy oraz dane kontaktowe, aby Twoi odbiorcy poznali możliwe drogi kontaktu.

Chcesz jeszcze bardziej zgłębić wiedzę w tym temacie?

Błędy techniczne i słaba jakość materiałów 

Nie chodzi nam tu o perfekcyjne filmy promocyjne, lecz o podstawowe zasady gwarantujące widzom komfortowy odbiór materiału.

Odpowiedni dobór sprzętu, sposób kadrowania, czy montaż zgodny ze sztuką filmową — to tylko niektóre elementy wpływające na efekt końcowy obrazu. 

Jeżeli powierzasz produkcję filmu profesjonalnej agencji video, ta z pewnością zadba o każdy szczegół.

Natomiast jeśli samodzielnie tworzysz treści audiowizualne, warto wcześniej zdobyć wiedzę na temat tworzenia filmów np. na warsztacie z video content marketingu

Pamiętaj, aby zadbać także o dobrą jakość dźwięku, gwarantującą przyjazny odbiór. Zwróć uwagę na dykcję lektora, poziom głośności, spróbuj wyeliminować niepotrzebne szumy i odgłosy w tle. 

Chcesz wiedzieć, jak samodzielnie tworzyć wideo?

Za długie filmy 

A Ty po ilu sekundach przewijasz lub wyłączasz film korporacyjny? W cyfrowym świecie zdecydowanie dominują krótkie formy, a uwaga widzów wciąż maleje.

Długie, przegadane formaty są nieskuteczne i niechętnie oglądane. W mediach społecznościowych najlepiej sprawdzają się treści do 30 sekund.

Natomiast w przypadku filmów promocyjnych, instruktażowych, wizerunkowych rekomendowany czas to 1-3 minut.

Pamiętaj, że jeżeli planujesz realizację dłuższego video wywiadu lub wykładu, unikaj efektu tzw. gadających głów.

Statyczne filmy promocyjne w krótkim czasie nudzą odbiorców. Aby urozmaicić swój film, pomyśl o realizacji ujęć z kilku kamer, przygotowaniu dodatkowych animacji i grafik oraz o nagraniu dodatkowych ujęć nawiązujących do wypowiedzi. 

filmy promocyjne - agencja video

Natarczywa promocja  

Oczywiście reklama ma służyć zwiększeniu sprzedaży, należy jednak uważać.

Nachalna i agresywna promocja w video content marketingu to zjawisko, które może wręcz zniechęcać, a nawet prowadzić do utraty autentyczności i zaufania wśród widzów.

Oglądając reklamę czują się zmuszani do zakupu produktu, lub podjęcia współpracy z marką.

Dlatego warto stawiać na subtelniejsze formy reklamy, które oferują odbiorcom wartościowe treści, edukują lub dostarczają atrakcyjną rozrywkę.

Zachowanie równowagi między treścią a promocją jest kluczem do budowania trwałych relacji z widzami i zdobywania ich lojalności.

Szukasz sprawdzonych pomysłów na wideo w marketingu B2B?