Blog

Ile kosztuje film promocyjny lub reklamowy?

Ile kosztuje film promocyjny dla firmy? Jaki minimalny budżet jest potrzebny na realizację reklamy do telewizji? Od czego zależą koszty produkcji? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedzi w naszym artykule. 

Video content to podstawa współczesnego marketingu. Pytając agencję lub dom produkcyjny o cenę filmu zazwyczaj dostajesz odpowiedź “to zależy”? To pewnie frustrujące…

W tym tekście wyjaśnimy od czego zależy koszt filmu, podpowiemy, jakie masz możliwości do wyboru i co najważniejsze, jakie w ogóle są widełki cenowe.

Produkcja filmu to wieloetapowy proces

Przypomina trochę urządzanie nowego mieszkania. Najpierw trzeba przygotować projekt wnętrza i całą koncepcję zgodną z Twoimi potrzebami.

Następnie należy ustalić harmonogram prac, znaleźć podwykonawców i dopiero wtedy można przystąpić do realizacji.

Efekty pracy są oddawane etapami, aż do momentu zakończenia projektu.

video content marketing

Czy można zrobić film promocyjny za kilka tysięcy złotych? 

Jak najbardziej, można. W internecie łatwo znajdziemy oferty gwarantujące produkcję filmów promocyjnych, których cena oscyluje w okolicach kilku tysięcy. Z czym musisz się liczyć w takich przypadkach?

  • Realizacją projektu zajmuje się jedna osoba, która będzie pełniła zarówno funkcję operatora, realizatora dźwięku, jak i montażysty. 
  • Film tworzony jest telefonem lub lustrzanką, zazwyczaj w jednym formacie dostosowanym pod płatne kampanie w social mediach. 

Finalnie efekty takiej współpracy mogą okazać się przypadkowe lub nie do końca zgodne z Twoimi oczekiwaniami. Pamiętasz porównanie z budową domu? Domu też nie zbuduje jedna osoba…

Oczywiście wśród takich osób są utalentowani filmowcy, jednak przed wyborem takiej oferty warto dokładnie poznać warunki współpracy oraz przeanalizować wszystkie za i przeciw. Sprawdź też z jakimi firmami współpracowała taka osoba i czy posiada wiarygodne referencje.

youtube optymalizacja wideo

Dlaczego warto tworzyć profesjonalny content video?

Oddając produkcję filmu w ręce doświadczonego domu produkcyjnego lub agencji filmowej IMAGEPRO zyskujesz gwarancję, że Twoim projektem zajmie się grupa profesjonalistów.

Naszą siłą są ludzie. W każdy projekt  zaangażowanych jest od kliku do kilkudziesięciu osób, które są specjalistami w swojej dziedzinie. Każda z doświadczeniem 5-cio, 10-cio a nawet 20-letnim. 

Co konkretnie zyskujesz Ty i Twoja firma?

  • Kreację (lub pomoc w jej stworzeniu) zgodną z trendami i strategią marketingową Twojej firmy

  • Obsługę przez doświadczonych filmowców (Operatorów, Realizatorów Dźwięku, Oświetleniowców itp.)

  • Opiekę Reżysera

  • Opiekę produkcyjną od momentu zapytania, aż po emisję gotowego filmu

  • Dopasowany do Twoich możliwości i potrzeb harmonogram produkcji oraz umowę zabezpieczającą prawa Twojej firmy 

  • Materiał zrealizowany profesjonalnym sprzętem z zastosowaniem nowoczesnych technik filmowych

  • Dostęp do agencji aktorskich, banków głosów oraz bazy ujęć stockowych

  • Postprodukcję realizowaną przez specjalistów z branży (Montażystów, Kolorystów, Realizatorów Dźwięku, Animatorów 2D/3D)

  • Gwarancję najwyżej jakości obrazu i realizację w 100% zgodną ze scenariuszem

Od czego zależy wycena?

Na wycenę każdej produkcji filmowej składa się wiele kwestii. Właśnie z tego powodu na początku współpracy prosimy Cię o wypełnienie krótkiego briefu.

Ten dokument to dla nas podstawa do przygotowania oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich potrzeb. 

Poznaj podstawowe punkty składające się na cenę filmu:

  • Ilość dni zdjęciowych 
  • Długość filmu  
  • Scenariusz, czyli praca Scenarzysty lub Copywritera
  • Ilość osób zaangażowanych na planie zdjęciowym np. Dźwiękowiec, Wizażystka, Stylistka
  • Ilość zaangażowanych aktorów lub statystów
  • Lokacje
  • Rekwizyty i scenografia
  • Ilość sprzętu oświetleniowego
  • Rodzaj wybranej techniki kamerowej np. stabilizacja obrazu (np. koszt steadycamu jest o wiele wyższy niż użycie kamery ze statywu)
  • Koszty związane z logistyką (w IMAGEPRO działamy głównie w Krakowie i Warszawie, realizacja zdjęć w innych miastach to dodatkowe koszty związane na przykład z transportem)
  • Prawa autorskie powiązane z miejscem publikacji video np. telewizja, internet, kino
  • Dodatkowe elementy np. lektor, animacje, grafiki, napisy, tłumaczenia, ujęcia stockowe

Ile kosztuje film promocyjny lub reklamowy?

Jak już wiesz, cena produkcji filmowej zależy od wielu czynników. Oto średnie, widełkowe przedziały cenowe dla poszczególnych rodzajów realizacji: 

  • Film promocyjny
  • 20 000 - 50 000 zł

  • idea kreatywna
  • realizacja w siedzibie firmy
  • w rolach głównych pracownicy firmy
  • montaż wersji na YouTube oraz social media
  • muzyka
  • lektor
  • animacje 2D
  • Film reklamowy
  • 60 000 - 300 000 zł

  • idea kreatywna
  • realizacja w studio lub wynajętej lokacji
  • w rolach głównych aktorzy i statyści
  • montaż wersji do internetu / telewizji / kina / outdooru
  • muzyka
  • lektor
  • animacje 2D / 3D

Te koszty nie są w zasięgu Twojej firmy? 

Mamy dla Ciebie alternatywę, która w wielu przypadków jest po prostu rozsądnym wyjściem. Jest to  film realizowany przy użyciu ujęć stockowych. Choć jest to tańsza opcja, to nie znaczy, że gorsza.

Angażujący i przykuwający uwagę video content bazuje między innymi na dobrze skrojonym scenariuszu, dynamicznym montażu i jasnym przekazie odpowiednio dopasowanym do grupy docelowej.

Filmy wykorzystujące ujęcia stockowe sprawdzą się też w sytuacji, gdy nie masz dostępu do miejsc, które chcesz pokazać.

  • Film ze stocków
  • od 10 000 zł

  • ujęcia stockowe
  • lektor
  • grafika 2D