wyślij brief
Blog

Ile kosztuje film promocyjny?

Cena profesjonalnego filmu promocyjnego realizowanego przez IMAGEPRO wynosi średnio od 15 000 do 50 000 zł, choć tak naprawdę górna granica nie istnieje.

Reszta to kwestia wyboru koncepcji kreatywnej oraz wybranych środków filmowych. 

Nie praktukujemy realizacji z mniejszym budżetem (tj. < 15 000 zł) ze względu na brak niezbędnej kontroli nad powstającym filmem.

Mamy tu na myśli brak m.in. odpowiedniej ilości osób w ekipie czy oświetlenia filmowego.

Właśnie dlatego, planując produkcję filmu promocyjnego, warto wiedzieć, co wpływa na wysokość wyceny.

W dalszej części tekstu dowiesz się krok po kroku, od czego zależą koszty filmu promocyjnego.

W IMAGEPRO w ramach video content marketingu zawsze staramy się proponować rozwiązania jak najlepiej dopasowane zarówno do Twoich potrzeb, jak i budżetu.

Nie zawsze rozwiązanie, które kosztuje najwięcej, jest najlepsze. Warto dopytać o wszystkie możliwości i wybierać świadomie. 

Pamiętaj, że ciągłość publikacji i spójność przekazu jest w dzisiejszych czasach nawet ważniejsza niż jednorazowy efekt wow.

Co wpływa na to, ile kosztuje film promocyjny?

Ilość dni zdjęciowych

Pierwszym punktem, który wpływa na to, ile kosztuje film promocyjny, jest ilość dni zdjęciowych. W produkcjach IMAGEPRO zazwyczaj jest to 1 lub 2 dni.

Dlaczego to tak istotne? Każdy dzień zdjęciowy to koszty związane nie tylko z wynagrodzeniem za pracę każdego członka ekipy filmowej. 

Ale również z wynajęciem odpowiedniego sprzętu: kamer, oświetlenia filmowego i reszty niezbędnego osprzętu. 

Ilość osób pracujących przy produkcji

Przy każdej produkcji filmowej pracuje zespół doświadczonych filmowców. Są to m.in. scenarzysta, operator, dźwiękowiec, oświetleniowcy, stylistka, montażysta, lektor itp.

To ile osób zostanie zaangażowanych w produkcję Twojego filmu, zależy od wcześniej wypracowanej koncepcji. 

Przykładowo, jeżeli Twoje video zakłada wypowiedzi lub wywiady z pracownikami, to na planie pojawi się dźwiękowiec.

Jeżeli scenariusz filmu zakłada głos z offu, to niezbędne będzie nagranie lektorskie.

Natomiast jeżeli potrzebujesz wsparcia związanego z kreacją wizerunku, możesz liczyć na pomoc stylistki i wizażystki. 

Jak łatwo się domyślić, każda dodatkowa osoba na planie to oczywiście większe możliwości, lepszy efekt, ale również większe koszty.

Osoby występujące w filmie

Jeżeli możesz liczyć na udział w filmie Twoich współpracowników to super. Dzięki temu video jeszcze lepiej odda charakter firmy i uwiarygodni przekaz.

Jeżeli jednak pomysł na realizację filmu promocyjnego zakłada udział aktorów lub statystów, musisz się liczyć z większymi kosztami.

Składają się na nie: casting, wynagrodzenia dla aktorów i statystów, a także wydatki związane z przygotowaniem wizerunku bohaterów np. stylizacje, make-up. 

Oprawa graficzna

Istotną kwestią wpływającą na wycenę jest oprawa graficzna, czyli w tym przypadku dodatkowe elementy graficzne, które mają na celu urozmaicenie obrazu lub przekazanie dodatkowych informacji.

Są to na przykład: grafiki, animacje 2D, animacje 3D lub napisy. Ich koszt zależy od ilości, długości oraz poziomu skomplikowania procesu tworzenia.

ile kosztuje film promocyjny

Jakie inne punkty składają się na koszt filmu promocyjnego?

  • Długość filmu promocyjnego

  • Scenariusz, czyli praca Scenarzysty lub Copywritera

  • Rekwizyty, scenografia, a czasem także kostiumy

  • Ilość sprzętu oświetleniowego

  • Rodzaj wybranej techniki kamerowej np. stabilizacja obrazu (np. koszt steadycamu jest o wiele wyższy niż użycie kamery ze statywu)

  • Koszty związane z logistyką (w IMAGEPRO działamy głównie w Krakowie i Warszawie, realizacja zdjęć w innych miastach to dodatkowe koszty związane na przykład z transportem)

  • Prawa autorskie powiązane z miejscem publikacji video np. telewizja, internet, kino

Nie tylko film promocyjny

Teraz już wiesz, jakie elementy składają się na wycenę filmu promocyjnego zrealizowanego przez profesjonalną ekipę filmową

Jak możesz się domyślać, wyżej opisane kryteria mogą dotyczyć nie tylko filmu promocyjnego, ale także innych popularnych formatów, często wybieranych przez firmy.

Opisane zasady stosujemy również przy wycenach filmów: employer branding, korporacyjnych, instruktażowych, testymoniali, czy wizerunkowych.