Blog

Jak dobrać animacje reklamowe do biznesu?

Animacje reklamowe

Animacja jest ważnym narzędziem marketingu. Można jej używać do tworzenia angażujących i atrakcyjnych wizualnie reklam, które przyciągają uwagę potencjalnych klientów. Animowane filmy wideo mogą też służyć do wyjaśniania złożonych koncepcji w prosty i łatwy do zrozumienia sposób.

Jeśli chodzi o animację wideo, króluje 2D. 3D może być bardziej realistyczne i szczegółowe, ale to prostota 2D i zdolność do przekazywania historii bez przytłaczania widza sprawiły, że jest to ulubiony styl animacji w reklamach, explainer videos i nie tylko. Według najnowszych badań, animacje 2D częściej wywołują reakcję zakupu niż animacje 3D.

animacje 3D filmy reklamowe

 

Istnieje wiele różnych rodzajów animacji reklamowych, które firmy mogą wykorzystać do promowania swoich produktów lub usług.

Na przykład kinetyczna typografia to świetny sposób, by przykuć uwagę widza i zainteresować go tym, co masz do powiedzenia.

Animowane loga również mogą być bardzo skuteczne w przekazywaniu wiadomości, podobnie jak explainer videos.

Wybór odpowiedniego typu animacji reklamowej zależy od tego, co chcesz osiągnąć. Jeśli chcesz wywołać silną reakcję emocjonalną, wybierz coś mocnego i uderzającego, np. kinetyczne wideo z typografią. Jeśli chcesz edukować widzów na temat swojego produktu lub usługi, dobrym wyborem będzie explainer video. Animowane loga są idealne, by wzmocnić tożsamość marki i wyróżnić Twoją firmę.

animacje3d-produkcja-1
animacje3d-produkcja-2
animacje3d-produkcja-3

Rodzaje animacji

Skuteczność animacji reklamowej w dużej mierze zależy od rodzaju użytej animacji. Dobrze zrobiona animacja może przyciągnąć uwagę widza i utrzymać ją, przekazując informacje w zabawny i angażujący sposób.

Istnieje kilka rodzajów animacji, które można wykorzystać w reklamie:

Motion graphics to rodzaj animacji, która łączy tekst, grafikę i dźwięk, by wyjaśnić jakąś koncepcję lub ideę. Są one często używane do wyjaśniania złożonych koncepcji lub do wprowadzania nowego produktu czy usługi. Grafika ruchowa może być bardzo skuteczna w przyciąganiu uwagi widza i przekazywaniu przesłania reklamy.

Animacja 2D to tradycyjny styl animacji, który wykorzystuje dwuwymiarowe rysunki, by stworzyć iluzję ruchu. Jest często wykorzystywana w kreskówkach i animacjach.

Animacja 3D to budowanie i modelowanie obiektów 3D, po czym trójwymiarowe figury nabierają wirtualnego szkieletu. Następnie kończyny, usta, oczy postaci są poruszane przez animatora w kolejnych klatkach kluczowych.

dom produkcyjny i studio filmowe IMAGEPRO
studio-animacji-2d-3d-2
studio-animacji-2d-3d-1

Animowane filmy reklamowe

Często uważa się, że reklama animowana jest mniej poważna niż inne formy reklamy. Jednak, jeśli są stosowane prawidłowo, mogą być niezwykle skutecznym sposobem na dotarcie z przekazem do potencjalnych klientów.

Są one szczególnie przydatne dla firm sprzedających produkty lub usługi, które trudno sobie wyobrazić. Na przykład, jeśli sprzedajesz nowy typ samochodu, możesz użyć animacji, by pokazać go w akcji.

Jest kilka rzeczy, o których należy pamiętać, tworząc animowaną reklamę. Po pierwsze, upewnij się, że twoja animacja jest prosta i łatwa do zrozumienia. Nie chcesz przecież, by twoi potencjalni klienci byli bombardowani zbyt dużą ilością informacji naraz. Po drugie, upewnij się, że twoja animacja jest atrakcyjna wizualnie i przyciąga uwagę widza.

filmy reklamowe, spoty reklamowe

Jak wygląda produkcja animacji?

Produkcja animacji to długi i żmudny proces, który wymaga wiele czasu i wysiłku, by doprowadzić go do końca.

Pierwszym krokiem w tym procesie jest stworzenie storyboardu. Jest to seria rysunków lub szkiców, które pokazują, jak będzie przebiegać animacja.

Kiedy storyboard jest już gotowy, animatorzy mogą przystąpić do tworzenia właściwej animacji.

Istnieje wiele różnych rodzajów animacji, ale najczęściej używanym w reklamie jest CGI, czyli computer generated imagery. CGI pozwala firmom tworzyć realistyczne animacje 3D, które wyglądają tak, jakby działy się naprawdę. Ten rodzaj animacji może być używany do tworzenia reklam, reklam internetowych, a nawet filmów na strony internetowe.

Istnieje wiele różnych rodzajów animacji reklamowych, a każdy z nich może być wykorzystany do przekazania innego przesłania. W celu konsultacji warto zgłosić się do studia, które zajmuje się produkcją animacji 2D i 3D na co dzień. Jedną z takich firm jest właśnie IMAGEPRO.

dom produkcyjny
bliżej Ciebie

Jesteśmy bliżej Ciebie na każdym etapie produkcji.
Przekładamy twój brief na język filmowy, bo to język który znamy najlepiej.

sprawdź nas