Blog

Jak stworzyć skuteczny film promocyjny?

Chcesz stworzyć film promocyjny, który jak najlepiej spełni swoją funkcję? Zastanawiasz się, jak nakręcić skuteczny materiał wideo? Sprawdź, o czym należy pamiętać podczas produkcji tego rodzaju filmu. 

Film promocyjny – co to jest?

Film promocyjny to jedno z narzędzi używanych do osiągania pożądanych efektów związanych z promowaniem firmy. Za sprawą wzrostu popularności mediów społecznościowych coraz częściej wybiera się tego rodzaju formę przekazu, w celu docierania do nowych klientów, a także reklamowania produktów i usług. Ważne, aby wideo marketing był tworzony w sposób profesjonalny, ponieważ świadczy to o wysokiej jakości oferowanych działań i odpowiednim podejściu do odbiorców. Prawidłowo przygotowany film promocyjny skutecznie wpływa na zwiększanie liczby widzów, a to przekłada się również na wzrost dokonywanych przez nich zakupów. Film promocyjny może również stanowić tzw. wizytówkę firmy, w której pokazywane będą zalety marki.

Jak zrobić film promocyjny?

Przygotowanie dobrego filmu promocyjnego, przynoszącego ogrom zysku, wymaga zatroszczenia się o wiele aspektów. Należą do nich rzeczy, takie jak: 

  • wysoka jakość obrazu, 
  • odpowiednie nagranie dźwięku, 
  • prawidłowy dobór języka komunikacji,
  • oryginalność klipu.

W przypadku chęci posiadania bardzo wysokiej jakości wideo promocyjnego warto sięgnąć po pomoc profesjonalistów. Zatrudnienie firmy, zajmującej się produkcją filmową gwarantuje otrzymanie bardzo dobrego materiału wideo, wyróżniającego się spośród amatorskich klipów. 

Jak nagrać film promocyjny?

Stworzenie filmu promocyjnego, który doskonale spełnia swoje funkcje, wymaga holistycznego podejścia do tematu. Znaczenie mają wszystkie etapy produkcji. Każdy z nich obejmuje bowiem kluczowe do powstania wartościowego filmu czynności, bez których materiał nie pełniłby prawidłowo swojej funkcji. Do podstawowych kroków tworzenia filmu promocyjnego wymienia się kolejno:

  • preprodukcję,
  • produkcję,
  • postprodukcję. 

Pierwszy z nich obejmuje przygotowanie kręcenia filmu. Uwzględnia to między innymi takie działania, jak stworzenie scenariusza oraz doprecyzowanie celu, jaki ma spełniać dany film promocyjny. Etap produkcji to nic innego, jak realizacja założeń, czyli robienie zdjęć i nagrywanie dźwięku. Ostatni krok, jakim jest postprodukcja, polega na złożeniu wszystkich materiałów w spójną całość oraz poprawkach wizualnych, takich jak korekcja wizualna czy redukcja szumów dźwiękowych. Decydując się na zamówienie filmu u profesjonalistów, zyskuje się pewność, że na każdym etapie pracować będą eksperci, a końcowy efekt będzie bardzo zadowalający. 

Skuteczne zrealizowanie celu

Przed rozpoczęciem kręcenia materiału wideo należy dokładnie zastanowić się, jaki cel ma mieć dany film promocyjny. Inne zabiegi należy bowiem wykorzystać w przypadku materiałów promujących produkty, a inne, gdy chce się zareklamować całą firmę lub poszczególną kampanię. Warto również doprecyzować, jakie działanie u odbiorcy ma wywołać wideo. Od tego zależy tzw. call to action, czyli nakłonienie widza do wykonania danej czynności. Może to być na przykład:

  • skorzystanie z usługi,
  • zakup produktu,
  • kliknięcie „obserwuj” na danym profilu,
  • zapisanie się do newslettera,
  • nawiązanie kontaktu z producentem. 

Dostosowanie komunikacji do grona odbiorców

Po podjęciu decyzji o tym, jaki cel ma spełniać produkcja filmowa, należy dokładnie zastanowić się, do jakiego grona odbiorców jest ona kierowana. Inny język komunikacji powinien być użyty w materiale wideo, który ma być oglądany przez młodsze osoby, a inny w filmie, skierowanym do ludzi starszych. Uwagę należy zwrócić nie tylko na wiek odbiorców, ale także na to, z jakiej grupy społecznej oni pochodzą. Forma przekazu powinna się różnić w zależności od tego, czy film promocyjny obejrzy student, czy pracownik firmy. Warto także zastanowić się, czy promocja ma trafić do zupełnie nowych odbiorców, czy do klientów, którzy mieli okazję zapoznać się już z wartościami danej marki. Komunikat użyty w filmie promocyjnym będzie w obu tych przypadkach nieco inny. 

Dobranie formatu wideo do miejsca publikacji 

Format obrazu oraz długość wideo powinny być dostosowane do medium, w którym zostanie opublikowany film promocyjny. Materiał może powstać w postaci:

  • kwadratowej,
  • pionowej,
  • poziomej. 

Do najczęściej wybieranych kanałów społecznościowych, na których umieszcza się filmy promocyjne, należą:

  • Instagram,
  • Facebook,
  • YouTube,
  • strony internetowe.

Zastosowanie języka korzyści

Głównym zastosowaniem filmów promocyjnych w kampaniach marketingowych jest – jak sama nazwa wskazuje – reklamowanie lub promowanie danej marki. Dobrze jest więc stosować tego rodzaju zabiegi, które sprawiają, że dana firma staje atrakcyjna dla odbiorców, do których kierowany jest materiał. Najczęściej wykorzystuje się tzw. język korzyści. Głównym celem tego zabiegu jest przedstawienie w filmie promocyjnym takich elementów, które jeszcze bardziej zachęcają widza do danego działania. Trzeba jednak pamiętać, aby w materiale nie zamieszczać treści nieprawdziwych, których weryfikacja przez klienta może okazać się dla firmy bardzo niekorzystna. 

Wykorzystanie profesjonalnego sprzętu

Na jakość obrazu i dźwięku znacząco wpływają dobry sprzęt, a także umiejętne posługiwanie się nim. Najlepiej, jeśli podczas kręcenia materiału, wykorzystuje się: 

  • dwie lub więcej kamer,
  • dobre obiektywy,
  • odpowiednie oświetlenie,
  • profesjonalne mikrofony.

Poza wykorzystaniem dobrego sprzętu warto także postawić na umiejętny montaż. Takie podejście do tematu gwarantuje stworzenie wysokiej jakości materiału wideo.

Ile kosztuje film promocyjny?

Stworzenie filmu promocyjnego nie należy do małych wydatków. Ceny można jednak dostosowywać odpowiednio do budżetu, jaki może być przeznaczony na nakręcenie materiału. To, ile kosztuje film promocyjny, zależy przede wszystkim od:

  • rodzaju sprzętu,
  • użytych programów do montowania,
  • liczby i doświadczenia osób pracujących na planie,
  • czasu trwania produkcji,
  • wykorzystania dodatkowych elementów, takich jak dekoracja czy kostiumy.

Decyzja o stworzeniu własnego filmu promocyjnego należy do możliwie najlepszych, zwłaszcza jeśli chce się wyróżnić pośród konkurencji i pozyskać nowych klientów. Zlecenie nakręcenia filmu promocyjnego profesjonalistom znacząco odciąża zleceniodawcę, a także gwarantuje otrzymanie świetnego materiału wideo, którym będzie można pochwalić się w sieci.