Znalezienie odpowiedniego domu produkcyjnego może być nie lada wyzwaniem. Na rynku reklamowym znajduje się obecnie dużo firm, które zajmują się realizacją wysokobudżetowych reklam, ale jest też jeszcze więcej małych podmiotów z minimalnym doświadczeniem i zapleczem. Często nie mają one odpowiednich możliwości, by poradzić sobie ze skomplikowanymi projektami i mogą je porzucić w trakcie, gdy muszą odpowiadać na zmieniające się potrzeby klientów.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze domu produkcyjnego?
1. Zdefiniuj swoją misję
Każda firma powinna mieć swoją misję. Czym jest w ogóle misja? To jest to, o co chodzi w Twoim biznesie. Co Cię napędza i co Cię pasjonuje? Dla przykładu misja Google:
Dostarczanie najbardziej trafnych i wiarygodnych informacji, jakie są dostępne.
Misja w jasny i klarowny sposób daje motywację organizacji do działania. Podziel się z ludźmi swoją!
2. Zdefiniuj swoją grupę docelową
Odpowiedz sobie na pytanie: lomu sprzedajesz swój produkt? Kto będzie go używał? Jak wygląda twój idealny klient? Skąd pochodzi, ile ma lat, gdzie pracuje, co go interesuje?
3. Zdefiniuj swój budżet
Jakie środki masz przeznaczone na produkcję filmu reklamowego a jakie na jego emisję i promocję w internecie? Te dwie rzeczy nie powinny być mylone. Lepiej, żeby dom produkcyjny od początku był świadomy w jakich realiach finansowych się poruszasz.
4. Zrób research
Sprawdź wśród znajomych a następnie w internecie (polecamy przede wszystkim wyszukiwarkę Google oraz serwis LinkedIN) różne domy produkcyjne. Koniecznie zwróć uwagę na:
- showreel
- portfolio
- listę klientów
- referencje
- opinie
5. Nie sugeruj się miastem
Największe i najbardziej doświadczone domy produkcyjne znajdziesz oczywiście w Warszawie. Warto jednak sprawdzić firmy spoza stolicy. Funkcjonują one najczęściej na całym terytorium Polski, a nawet za granicą. Tak, jak np. nasz dom produkcyjny IMAGEPRO. Pomimo siedziby w Krakowie plany zdjęciowe organizujemy w całej Polsce.
6. Poproś o przykładowe filmy reklamowe
Firmy, które działają na rynku reklamowym od lat często mają w dorobku filmy reklamowe z wielu różnych branż. Jest więc spora szansa na to, że tworzyły już spoty dla twojej. Warto więc poprosić o przykładowe filmy, które pokażą w jasny i klarowny sposób wyczucie tematu danego domu produkcyjnego.
7. Podpisz umowę
Jeśli zamawiasz film reklamowy zawsze upewnij się, że masz umowę podpisaną umowę. Umowa jest zbiorem konkretnych obietnic i zobowiązań między tobą a domem produkcyjnym. Warto podpiąć pod nią takie załączniki, jak scenariusz i harmonogram prac.
Podsumowanie – jak wybrać dom produkcyjny?
W internecie znajdziesz wiele domów produkcyjnych, które działają poniżej standardu, którego oczekują firmy. Otrzymują one briefy swoich klientów i zamieniają je w filmy reklamowe, które mogą, ale nie muszą zaspokajać potrzeb zamierzonych odbiorców.
W ten sposób odpowiedni dom produkcyjny będzie w stanie dać ci przewagę nad konkurencją, po prostu rozumiejąc potrzeby twoje i twojej firmy.
dom produkcyjny
bliżej Ciebie
Jesteśmy bliżej Ciebie na każdym etapie produkcji.
Przekładamy twój brief na język filmowy, bo to język który znamy najlepiej.