10 kroków do stworzenia skutecznej reklamy (telewizyjnej lub internetowej)
Filmy reklamowe – wstęp
Masz tylko 30 sekund, żeby sprzedać komuś produkt. Co powiesz? Jak to pokażesz? Oto 2 najważniejsze pytania, które powinieneś sobie zadać przed przygotowaniem skutecznej reklamy.
Nie ma znaczenia czy jest to film reklamowy na Facebooka, YouTube, LinkedIn czy spot do telewizji. Prawidła są zawsze te same.
Filmy to potężna siła nabywcza. Wyniki ankiet w zdumiewający sposób pokazały, że prawie osiem na dziesięć ankietowanych kupiło produkt, aplikację lub oprogramowanie po obejrzeniu o nich filmu.
To oczywiste, że nie chodzi tu tylko o wzbudzenie zainteresowania swoim produktem lub marką. Filmy działają świetnie i prowadzą do faktycznej sprzedaży!

4 cechy skutecznej reklamy
Dobry i skuteczny film reklamowy posiada zawsze te oto cechy:
Dobra historia
Dobra fabuła ma wstęp, rozwiniecie i zakończenie. Reklamy, które wykorzystują zasady dobrego opowiadania historii, przyciągną uwagę widza od pierwszych sekund i wywołają w nim konkretną reakcję.
Spójność przekazu
Spójne kampanie marketingowe obejmują nie tylko świetne reklamy, ale i pozostałe uzupełniające formy (np. w social mediach). To zapadające w pamięć postacie pojawiające się w wielu filmach reklamowych generują świadomość marki.
Odpowiedni ton
Film reklamowy może być zabawny, wzruszający, lub po prostu jego zadaniem jest edukacja widza. Nie istnieje jeden, najlepszy ton dla każdej reklamy. Każda reklama powinna mieć ton odpowiedni dla swojej grupy docelowej.
Wezwanie do działania
Czego dana firma oczekuje od widzów po obejrzeniu reklamy? Czy mają wejść na stronę marki? Dokonać zakupu? A może zapisać się do newslettera? Wezwania do działania zależą od docelowych odbiorców firmy.