szybka wycena
Blog

Jak wykorzystać film promocyjny, by zwiększyć sprzedaż?

Film promocyjny to od pewnego czasu najczęściej wykorzystywane narzędzie do promocji firm, usług i produktów. Aby było ono skuteczne, należy zadbać o kilka istotnych kwestii. Dowiedz się, w jaki sposób wykorzystać film promocyjny, aby zwiększyć sprzedaż swoich usług. 

Film reklamowy – co to?  

Film reklamowy to materiał wideo, którego głównym celem jest przedstawienie rzeczy, jaką producent chce wypromować. Materiał najczęściej jest wykorzystywany do zwiększenia sprzedaży oferowanych produktów bądź usług. Tego rodzaju filmy kojarzą się z reklamami telewizyjnymi. W obecnych czasach filmy reklamowe można również spotkać w różnego rodzaju kanałach społecznościowych. Internet jest idealną przestrzenią do promowania swoich usług, ponieważ codziennie korzysta z niego bardzo dużo sposób. Chcąc stworzyć reklamę w postaci filmu, warto odpowiednio się do tego przygotować tak, aby sprzedaż była możliwie jak największa. 

Filmy sprzedażowe – jakie powinny być?

Zadaniem filmu reklamowego jest w pierwszej kolejności przyciągnięcie uwagi widza. Niezależnie od tego, czy materiał wideo jest publikowany w Internecie, czy transmitowany w telewizji, powinien on zaciekawić osobę, do której ma trafić reklamowany produkt bądź promowana usługa. Tworząc film, warto zadbać o to, aby był on:

  • wysokiej jakości – warto zadbać o profesjonalny dźwięk oraz obraz o wysokiej rozdzielczości, dzięki czemu film będzie znacznie przyjemniejszy w odbiorze,
  • treściwy – należy dokładnie zastanowić się, jaki cel ma spełniać wideo, a w jego treści zamieścić komunikat lub wątek, który pomoże w jego realizacji,
  • zaskakujący – element zaskoczenia sprawi, że film zostanie w pamięci widza na dłużej,
  • angażujący – tzw. call to action zachęci odbiorcę do podjęcia czynności, która zwiększy sprzedaż produktu,
  • oryginalny – warto przejrzeć filmy promocyjne konkurencji, tak aby nie powielać tego samego schematu, dzięki czemu wideo wyróżni się na tle innych propozycji oglądanych przez widza.

Jak wykorzystać film, aby sprzedaż była większa?

Zadbanie o to, aby materiał wideo był jakościowy i przyciągał uwagę widza to jedno. Należy również zatroszczyć się o to, by trafił on do odpowiedniej grupy odbiorców. Niezbędne w tym przypadku są dwie kwestie: miejsce publikacji filmu, a także dostosowanie treści komunikatu do cech charakterystycznych odbiorcy. 

Gdzie publikować film? 

Miejsce publikacji materiału wideo powinno być dostosowane do przestrzeni, w której odbiorcy, do których producent chce trafić, spędzają największą ilość czasu. Ma na to wpływ między innymi ich wiek. Starsze osoby nie spędzają tak dużo czasu w mediach społecznościowych jak młodsze. W przypadku, gdy odbiorcą jest osoba w średnim wieku, lepiej jest postawić na reklamę telewizyjną. Jeżeli jednak produkt, który przedstawia reklama wideo, ma trafić do osób nowszych generacji, to znacznie korzystniejsze jest opublikowanie go na portalach społecznościowych (Instagram, Facebook, YouTube). Film promocyjny można umieścić również w takich przestrzeniach, jak:

  • strona firmowa,
  • newsletter,
  • telebimy,
  • biuro,
  • targi branżowe.

Film promocyjny może pełnić nie tylko funkcję reklamową/sprzedażową, ale także stanowić piękną wizytówkę danej firmy. Jakościowy i inspirujący film z pewnością przyciągnie uwagę każdego i zachęci do zapoznania się z marką oraz produktami/usługami przez nią oferowanymi. 

Jak zrobić profesjonalny film reklamowy – komunikat i odbiorca 

Aby film reklamowy przynosił oczekiwane skutki i zwiększał sprzedaż, należy zadbać o to, aby komunikaty w nim zawarte były zrozumiałe przez widzów. Warto używać języka komunikacji, którym posługują się dani widzowie. Dzięki temu zyskuje się pewność, że reklama przynosi oczekiwane zyski. Warto zaznaczyć, że w przypadku reklamy liczy się nie tylko sposób komunikacji, ale także jej ilość. Im bardziej konkretne treści pojawią się w filmie, tym większe szanse na to, że zostaną one zrozumiane, a co więcej zapamiętane. Trzeba bowiem pamiętać, że wideo łączy aspekty nie tylko dźwiękowe, ale także wizualne. Dobrze jest zadbać o to, aby nie nastąpił ich przesyt, ponieważ mogłoby to doprowadzić do rozproszenia uwagi widza. 

Jak zrobić dobry film reklamowy?

Stworzenie materiału wideo nie jest tak trudne, jak może się to wydawać. Obecnie niemal każdy dysponuje telefonem, który posiada opcję nagrywania filmów. Warto jednak pamiętać, że film promocyjny, mający przyczynić się do zwiększenia sprzedaży, powinien być przygotowany w sposób profesjonalny. Stworzenie całej strategii takiego działania reklamowego to podstawa. Należy jednak również rozpatrzyć skorzystanie z usług doświadczonych filmowców, którzy kręcą filmy reklamowe na co dzień. Dzięki temu materiał wideo będzie bardzo wysokiej jakości, a co za tym idzie, znacznie bardziej przyciągnie uwagę widza niż standardowy, amatorski film. Warto skorzystać z takiej opcji, zwłaszcza gdy jest to pierwsza reklama firmy. Profesjonalizm poprawi wizerunek marki, a także pozwoli rozreklamować się jej na rynku. Dobrze jest również rozpatrzyć płatną kampanię, polegającą na zainwestowaniu w promocję stworzonego filmu. Dzięki temu ma się pewność, że trafi on do jeszcze szerszego grona odbiorców i to takich, na których nam zależy. 

Ile kosztuje krótki film reklamowy? 

Decydując się na zlecenie stworzenia filmu sprzedażowego firmie zewnętrznej, należy liczyć się z tym, że niesie to za sobą pewne koszty. Na cenę produkcji składają się takie elementy, jak:

  • długość trwania filmu,
  • oprawa graficzna,
  • liczba aktorów,
  • fabuła,
  • rodzaj wykorzystanego sprzętu,
  • dodatkowe usługi (lektor, napisy, muzyka).  

Na końcową cenę filmu sprzedażowego składa się wiele czynników, im bardziej pomogą one w stworzeniu wysokiej jakości materiału, tym większa ona będzie. Najtańsze produkcje filmowe wahają się w granicach ok. 1-2 tysięcy złotych, te droższe to cena nawet 10 tysięcy złotych. Nie należy się jednak bać kosztów. To, co warto zrobić, to odezwać się do producenta filmowego osobiście, opowiedzieć o swoim zamyśle i planie oraz poprosić o indywidualną wycenę. Trzeba mieć bowiem na uwadze, że zlecenie nagrania filmu promocyjnego profesjonalistom, prędzej czy później przełoży się na wzrost reklamowanego produktu czy usługi.