szybka wycena
Blog

Jak zrobić reklamę wideo na Instagramie?

Film reklamowy, zwłaszcza w obecnych czasach, pełni nieocenioną rolę w zakresie promowania firmy i jej działań. Aby dosięgnąć do potencjalnie największego grona odbiorców, dobrze jest wiedzieć, jaka reklama jest najbardziej opłacalna i gdzie warto ją opublikować. Świetną opcją są filmy reklamowe wstawiane na popularne medium, jakim jest Instagram. Dowiedz się, jak zrobić tam dobrą reklamę w formie wideo.

Wideo na Instagramie, czyli co?

Instagram to jedno z najprężniej rozwijających się obecnie mediów społecznościowych. Początkowo pełnił on funkcję rozrywkową, szybko jednak twórcy docenili możliwość promowania swoich usług i produktów na tej platformie. Obecnie zamieszczane są tam różnego rodzaju reklamy, które mają na celu przyciągnięcie potencjalnych klientów i użytkowników. Jedną z form takiej promocji jest umieszczanie na Instagramie filmów wideo. Mogą one posiadać formę klasycznego postu, które wyświetla się na tzw. tablicy bądź przybierać kształt stories i pokazywać się widzom między przeglądanymi przez nich relacjami. To, jak dokładnie będzie wyglądać opublikowany film, zależy tylko i wyłącznie od jego twórcy. 

Jak zrobić reklamę na Instagramie w postaci wideo?

Aby wykonać reklamę na Instagramie należy pamiętać, że jest to medium, gdzie na to, czy materiał trafi do dużego grona odbiorców ma wpływ jakość. Warto zadbać o to, by przygotowywany film był stworzony w profesjonalny sposób. Dobrze jest wykorzystać do tego odpowiednie narzędzia (kamera lub telefon z dobrym aparatem). To, o co warto również przygotować na samym początku tworzenia reklamy wideo, to scenariusz. Jego napisanie pozwala na zachowanie konkretnej kolejności scen i ujęć, a także umożliwia dokładne zastanowienie się nad tym, jaki cel ma pełnić dana reklama. Do przygotowania wideo na potrzeby aplikacji Instagram warto wykorzystać dostępne aplikacje do montowania filmów, dzięki którym materiał zyska na jakości bądź zlecić stworzenie takiej reklamy profesjonalistom. Jeśli jest to pierwsza reklama tego rodzaju, która ma na celu przyciągnięcie na profil jak największej liczby osób lub wypromowanie danego produktu czy kampanii do zdecydowanie lepiej postawić na opcję drugą. 

Ile kosztuje reklama na Instagramie?

Film promocyjny może sam w sobie pełnić funkcję reklamy. Jeśli jest on przygotowany profesjonalnie i posiada wysoką jakość to istnieje prawdopodobieństwo, że stanie się on tzw. viralem, czyli materiałem przekazywanym od użytkownika do kolejnych osób. Tego rodzaju promocja jest traktowana jako organiczna. Istnieją jednak sposoby na dodatkowe wypromowanie materiałów na Instagramie. Może się to odbywać na dwóch wspomnianych wcześniej obszarach: Instastories oraz tablicy głównej. 

Reklama na Instagramie działa w podobny sposób, co na platformie, jaką jest Facebook. Płaci się za tzw. ilość wyświetleń. Cena takiego kliknięcia jest uzależniona od branży jakiej dotyczy reklama oraz cech indywidualnych użytkowników, do których wideo jest kierowane. Należy stworzyć grupę odbiorców, zaznaczając między innymi takie informacje o użytkowniku, jak:

  • wiek,
  • płeć,
  • zainteresowania,
  • miejsce zamieszkania.

Reklama na Instagramie – czy warto?

Coraz więcej przedsiębiorców i osób, które posiadają swoje firmy, decyduje się na założenie profilu na Instagramie w celu docierania do swoich obecnych oraz potencjalnych klientów. Najważniejsze w tym medium jest utrzymywanie relacji z użytkownikami. Decydując się na reklamę na tym portalu, warto pamiętać również o regularnym publikowaniu innych treści. Jest to idealna przestrzeń do tego, aby wejść w interakcje z ludźmi, którzy są zainteresowani produktem bądź usługą. Instagram umożliwia zadawanie im pytań, co pozwala na ulepszanie produktów i dostosowywanie ich do potrzeb użytkownikom. Takie działanie zwiększa popyt i pozwala generować większe zyski. Reklamę na Instagramie warto umieścić z kilku powodów. 

Czas, jaki użytkownicy spędzają na Instagramie

Platforma jaką jest Instagram gromadzi bardzo dużo osób. Większość z nich spędza sporo czasu przeglądając zdjęcia i relacje dodawane przez swoich znajomych oraz profesjonalnych twórców. Takie miejsce jest więc idealną opcją na dotarcie do szerokiej liczby ludzi w bardzo szybki i przystępny sposób. 

Relacje

Dzięki umieszczeniu reklamy na Instagramie, możliwe jest wcześniej wspomniane, nawiązanie bezpośredniego kontaktu z klientami. Telewizja i radio nie umożliwiały tego, natomiast nowe media są świetną opcją do utrzymywania relacji z odbiorcami. 

Wzmocnienie wizerunku marki

Dzięki pojawiającym się reklamom na Instagramie użytkownicy zaczynają kojarzyć firmę oraz jej produkty. Powoduje to również wzrost prestiżu oferowanych usług i produktów. Osoba, która wypuszcza reklamę stawia się bowiem w miejscu świadomego sprzedawcy, któremu zależy na budowaniu kontaktu ze swoimi klientami. 

Jak ustawić reklamę na Instagramie?

Reklamę na Instagramie najlepiej stworzyć za pomocą Menedżera Reklam. Należy wybrać kanał publikacji materiału promocyjnego (w tym przypadku Instagram) oraz pozostałe elementy takie, jak:

  • grupę odbiorców,
  • czas, jaki reklama ma się wyświetlać,
  • kwotę, jaką chce się przeznaczyć na reklamę.  

Jak dodać reklamę na Instagramie?

Dodawanie reklamy na Instagramie odbywa się za pomocą wspomnianego narzędzia, jakim jest Menedżer Reklam. Jest on profesjonalną platformę do tego, aby publikować reklamy w mediach społecznościowych. Warto pamiętać, aby całą taką kampanię reklamową dokładnie przemyśleć. Niezbędne jest ustalenie celu, jaki chce się osiągnąć, przygotowanie planu działania. Świetnym rozwiązaniem jest również stworzenie podsumowania po wygaśnięciu reklamy. Pozwala to na przeanalizowanie tego, co się sprawdziło oraz tego, co warto zmienić w przyszłych kampaniach reklamowych.