wyślij brief
Blog

Krótki film reklamowy — co to jest?

Krótki film reklamowy – definicja

Pojęcie film reklamowy zdarza się być mylone z hasłem film promocyjny. Jaka jest podstawowa różnica?

Krótki film reklamowy to forma video, inaczej nazywana spotem reklamowym. Jego standardowa długość to 30 sekund. Właśnie takich reklam w mediach można znaleźć najwięcej.

W przypadku filmów promocyjnych, wizerunkowych itp. czas trwania video waha się zazwyczaj od 1 do 3 minut.

✨ szybka wskazówka ✨

Chcesz dowiedzieć się więcej o spotach reklamowych? Zajrzyj tutaj: https://www.imagepro.pl/blog/co-to-jest-spot-reklamowy/ 

W ostatnim czasie pojęcie krótki film reklamowy bardzo często pojawia się również w kontekście spotów tworzonych stricte pod płatne kampanie w mediach społecznościowych.

Oczywiście, film reklamowy wyprodukowany przez agencję lub dom produkcyjny może zostać wykorzystany w reklamach np. na Facebooku i świetnie się tam sprawdzi.

Warto jednak pamiętać, że prawdopodobnie scenariusz reklamy telewizyjnej nie będzie w 100% wpisywał się w trendy panujące w mediach społecznościowych, które rządzą się swoimi prawami i zmieniają się bardzo dynamicznie.

✨ nasza podpowiedź ✨

Planując całą kampanię reklamową, warto pomyśleć, aby przygotować osobny scenariusz dla filmu reklamowego emitowanego w TV, a inny do treści video do mediów społecznościowych. 

krótki film reklamowy - Open'er Festival

Krótki film reklamowy — cechy

Aby jak najlepiej zrozumieć definicję tej formy video, zobacz, czym cechuje się film reklamowy?

  • Trwa 30 lub 15 sek.

  • Jego celem jest wywołanie wrażenia na widzu

  • Jest dynamiczny i nasycony bodźcami 

  • Zawiera narrację lektorską oraz podkład muzyczny

  • Animowany lub z udziałem profesjonalnych aktorów/aktorek

  • Zawiera dodatkowe elementy takie jak np. grafiki, animacje 2D lub 3D, plansza końcowa

  • Jest emitowany: w TV, kinie, internecie, w outdoorze 

filmy promocyjne - film promocyjny

Od czego zacząć?

Jak wspominaliśmy na początku artykułu, krótki film reklamowy ma za zadanie promować dany produkt, markę lub usługę w jak najbardziej atrakcyjnej i przyciągającej uwagę widza formie.

Używając współczesnej terminologi marketingowej, Twój 30-sekundowy spot można zaliczyć do tzw. hero content.

To rodzaj treści, która wywołuje duże emocje, a jej zadaniem jest wywołanie w widzu efektu “wow”. Taki właśnie powinien być Twój krótki film reklamowy

Jednakże każda kampania reklamowa wymaga promocyjnego wsparcia. Jednym ze sposobów jest produkcja innych treści video, które mają na celu podbicie zainteresowania widzów np. poprzez help i hub content.

Dlaczego akurat video? Treści filmowe docierają do znacznie większego grona odbiorców i wzbudzają większe zainteresowanie niż statyczne obrazy. 

Zatem, czym jest help oraz hub content? W przypadku pierwszego pojęcia to nic innego jak treści edukacyjne, które odpowiadają na wszystkie najczęściej zadawane przez Twoich klientów pytania np. explainer video.

Natomiast hub content ma na celu podtrzymanie zainteresowania Twoich odbiorców, angażując ich do działania. To wszelkiego rodzaju video blogi, filmy typu Q&A itp. 

Chcesz, aby Twoje kampanie były bogate w różnego rodzaju treści video? Czytając ten tekst, zauważasz potrzebę produkowania większej ilości video niż tylko krótki film reklamowy?