wyślij brief
Blog

Jak wybrać lokacje pod filmy promocyjne?

Lokacje pod filmy promocyjne — jak znaleźć najlepsze?

Wybór miejsca, w którym można wyprodukować filmy promocyjne to jeden z kluczowych elementów całej produkcji. Jak znaleźć najlepszą lokację? Decydując się na współpracę z IMAGEPRO nie musisz się o to martwić.

Wszystkim się zajmiemy i zaproponujemy Ci miejsca na realizację zdjęć indywidualnie dopasowane do Twoich potrzeb.

Co jest kluczowe kiedy wybierasz lokacje? W pierwszej kolejności trzeba wziąć pod uwagę założenia scenariusza filmu oraz wysokość budżetu.

Ponadto ważnym aspektem jest również ilość dni zdjęciowych przeznaczonych na realizację projektu. 

Nasza podpowiedź

Warto pamiętać, że każda zmiana lokalizacji w trakcie dnia zdjęciowego wiąże się z koniecznością zaplanowania czasu na ustawienie planu, spakowanie sprzętu oraz transport do kolejnej lokacji.

W związku z tym niemożliwym jest realizacja ujęć w wielu oddalonych od siebie miejscach w ciągu 1 dnia zdjęciowego.

lokacje pod filmy promocyjne

Siedziba firmy

Często wybieranym przez firmy rozwiązaniem są filmy promocyjne realizowane we własnej siedzibie. Szczególnie rekomendujemy to w przypadku filmów typu employer branding lub filmach wizerunkowych.

Dzięki temu mamy możliwość pokazania firmy od kuchni, a także jej pracowników w naturalnym środowisku pracy.

Tym sposobem firma zyskuje ludzką twarz i wzbudza większe zaufanie zarówno wśród klientów, jak i potencjalnych przyszłych pracowników. 

Nasza oferta

Potrzebujesz filmu employer branding? Sprawdź naszą ofertę: https://www.imagepro.pl/employer-branding/ 

W siedzibach firm i biurach bardzo często realizujemy również rodzaju wywiady.

W takim przypadku świetnie sprawdza się duża sala konferencyjna, która nie tylko gwarantuje ciszę w trakcie nagrań, ale również umożliwia swobodne ustawienie sprzętu filmowego. 

Co więcej, realizacja zdjęć w siedzibie firmy pozwala uniknąć dodatkowych kosztów związanych z wynajęciem zewnętrznej lokacji.

Studio

Dla produkcji filmów reklamowych oraz produktowych świetną opcją jest realizacja w profesjonalnym studio. W IMAGEPRO zawsze proponujemy lokację adekwatną do wybranej koncepcji scenariusza oraz do budżetu.

Zobacz stronę przykładowego studia.

Nagrania w studio gwarantują komfortowe warunki pracy, ponieważ taka przestrzeń jest w pełni przystosowana do technicznych wymogów filmowych, a także posiada odpowiednie zaplecze np. garderobę. 

Decydując się na takie lokacje mamy możliwość dowolnej aranżacji przestrzeni. Oczywiście z jednej strony potencjalnie wiąże się to z większymi kosztami na scenografię, z drugiej pozwala na realizację atrakcyjnych ujęć. 

Warto jednak pamiętać, że koszt wynajmu studia waha się od ok. 2000 zł w górę za dzień zdjęciowy.

Plener

Kuszącą opcją jest realizacja ujęć w plenerze. Dla całości obrazu taka opcja ma wiele zalet, ale także niesie ze sobą sporo zagrożeń. Chcąc realizować ujęcia w plenerze warto pamiętać o kilku istotnych aspektach:

  • W wielu miejscach publicznych potrzebna jest zgoda na realizację ujęć.

  • Oczywiście zgodę na nagrywanie potrzebujemy również na terenach prywatnych.

  • Podczas planowania zdjęć trzeba wziąć pod uwagę: warunki pogodowe, porę roku, godziny wschodu i zachodu słońca. (W przypadku mniejszych produkcji niestety niemożliwym jest przesuwanie zdjęć i wyczekiwanie na lepsze warunki pogodowe).

  • Ze względu na warunki pogodowe mogą pojawić się opóźnienia na planie np. konieczność przeczekania deszczu, zamiana kolejności ujęć. 

  • Należy uważać, aby w kadrze nie pojawiły się niepożądane osoby. Konieczne jest zabezpieczenie planu.

  • Zwłaszcza przy projektach o niższym budżecie — brak wygodnego zaplecza, miejsca na make-up, czy przebranie się. 

video content marketing

Jeżeli jednak scenariusz Twojego filmu przewiduje różne lokacje w różnych częściach Polski to warto rozważyć wykorzystanie w filmie ujęć stockowych.

Pozwolą one wyprodukować takie filmy promocyjne zgodnie z założoną koncepcją oraz budżetem. 

Apartamenty

Wiele produkcji odbywa się również w wynajętych domach lub apartamentach. Oczywiście wybór lokacji tego typu zawsze wynika z koncepcji scenariusza. Najczęściej są to filmy promocyjne, reklamowe, a także produktowe.

Co ważne, lokacje dobrze dobrane do klimatu oraz założeń scenariusza pozwalają uniknąć dodatkowych kosztów np. związanych z budową skomplikowanej scenografii.

Przy wyborze apartamentu lub domu na wynajem warto jednak pamiętać o kilku sprawach. Są to: 

  • Zgoda na realizację nagrań od właściciela lokacji lub zarządcy budynku.

  • Ustalenie z właścicielem nieruchomości wszystkich szczegółów dotyczących produkcji. (Zaleca się również spisanie osobnej umowy).

  • Wielkość apartamentu gwarantująca przede wszystkim możliwość realizacji atrakcyjnych ujęć oraz organizację zaplecza technicznego, czy pomieszczenia na garderobę.

  • Miejsca na parking dla ekipy filmowej, aby móc w komfortowych warunkach wypakować sprzęt filmowy.

Ile kosztuje wynajęcie takiej lokacji? Kwoty zaczynają się od kilkuset do kilku, a nawet kilkunastu tysięcy złotych za dzień.

Chcesz wiedzieć jak wygląda współpraca z IMAGEPRO? Zajrzyj tutaj: https://www.imagepro.pl/blog/jak-wyglada-produkcja-filmowa-z-imagepro/