Blog

Reklama wideo w Internecie

Wideo to obecnie najskuteczniejsza forma reklamy w Internecie.

Tak wynika z badania zatytułowanego „Reklama wideo: Najskuteczniejsza forma mediów w branży”, przeprowadzonego przez firmę duo208 zajmującą się marketingiem wideo.

Co sprawia, że wideo jest tak skuteczne? Oczywistą odpowiedzią jest „optymalna oglądalność”. Ale oto bardziej precyzyjna odpowiedź: wideo jest oglądane wielokrotnie i bez przerwy. Każde obejrzenie dodaje kolejną porcję treści, która może zostać sprzedana lub rozpowszechniona. Tak więc film, który jest oglądany 20 razy, staje się  skuteczniejszy niż ten, który jest oglądany 10 razy.

Powtórne oglądanie pozwala filmowi osiągać lepsze wyniki na dwa sposoby.

Po pierwsze, zapewnia trwały przekaz komunikatu, który chcesz uruchomić. Ten przekaz jest trwały, ponieważ jest przechowywany jako część samego pliku wideo. Jeśli więc ktoś cytuje twoje wideo, automatycznie otrzymuje to samo przesłanie, które chciałeś przekazać.
 
Po drugie, wielokrotne oglądanie pomaga ludziom zapamiętać informacje, które prezentujesz.  Jest to szczególnie pomocne, gdy próbujesz promować jakiś nowy produkt lub usługę.
 
Jedno z badań przeprowadzonych przez wyszukiwarkę ClickThrough wykazało, że 98% konsumentów online w pewnym momencie swojego życia zaangażowało się w kontakt z jakąś marką. Ale tylko 60% konsumentów angażuje się w markę regularnie.
 
Spośród konsumentów, którzy regularnie kontaktują się z marką, 30% twierdzi, że robią to, ponieważ oczekują za to nagrody lub jakiejś formy rekompensaty. Tak więc fakt, że konsumenci nieustannie poszukują wartości, nie oznacza, że koniecznie zobaczą twoje wideo, dopóki nie poszukają czegoś innego.
 

filmy reklamowe do internetu

 

To pokazuje, że choć ludzie mogą być skłonni do oglądnięcia twojego wideo z wielu powodów to zaangażują się w nie tylko wtedy, gdy dostarczy im ono wartości. 

Jak sprawić, by Twoje wideo reklamowe sprzedawało lepiej?

Jeśli tworzysz filmik w celach komercyjnych, ważne jest, byś zadał sobie pytanie, jakie przesłanie chcesz przekazać. Ważne jest też, byś jasno określił, komu sprzedajesz.

Niektóre pytania, które powinieneś sobie zadać to: Kim jest publiczność? Co lubi oglądać? Jakiego rodzaju informacji chciałaby się dowiedzieć?

Te pytania pomogą Ci określić  rodzaj informacji, które powinny znaleźć się w twoim filmie.
 
Jeśli zdecydujesz się pójść na skróty i stworzyć wideo reklamę, która niekoniecznie jest skierowana do Twoich odbiorców, prawdopodobnie będą oni ją pomijać, ponieważ nie dostarczy im informacji, których szukają. Ale jeśli zdecydujesz się stworzyć filmik, który jest stworzony specjalnie dla nich, prawdopodobnie go obejrzą.
A jeśli dostarczysz im właściwych informacji, podzielą się nimi ze swoimi przyjaciółmi, co przyniesie ci mnóstwo poleconych.
 
Tak więc następnym razem, gdy będziesz myślał o stworzeniu wideo, nie rób tego samemu i na chybcika. Zastanów się, jakiego typu informacje chcesz przekazać swoim odbiorcom i zleć produkcję filmu domowi produkcyjnemu, np naszemu.
 
Możesz też spojrzeć na strony takie jak YouTube, Vimeo, by zobaczyć, jakiego typu filmami interesują przeciętni widzowie i jakimi filmami komunikuje się twoja konkurencja.  

 

dom produkcyjny
bliżej Ciebie

Jesteśmy bliżej Ciebie na każdym etapie produkcji.
Przekładamy twój brief na język filmowy, bo to język który znamy najlepiej.

sprawdź nas