wyślij brief
Blog

Jak napisać scenariusz filmu promocyjnego? 5 wskazówek

Ty też możesz napisać scenariusz filmu promocyjnego

Odpowiedz sobie najpierw na te 5 podstawowych pytań:

Dla kogo jest Twój film promocyjny?

Na początku zastanów się, kto będzie odbiorcą Twojego filmu. Perspektywa stworzenia kreacji, która dotrze do jak największej liczby osób, jest bardzo kusząca, ale to nie zawsze najlepsza droga.

Wiedząc, do jakiej grupy odbiorców skierowany będzie film promocyjny, łatwiej jest dobrać środki wyrazu. Dzięki temu lepiej dostosujesz scenariusz i sam język komunikacji z widzem.

Z pewnością będzie on inny, jeśli video jest przeznaczone dla seniorów, a inny, jeśli dla osób młodych. 

✨ nasza podpowiedź ✨

Zamiast jednego uniwersalnego pomysłu na scenariusz, przygotuj kilka wersji — każdą dostosowaną do konkretnego grona odbiorców i zobacz, co najlepiej pasuje do Twojej firmy.

Jaki jest cel Twojego filmu?

Co chcesz osiągnąć poprzez publikację filmu? Sprzedać swoje produkty lub usługi? Zbudować zaufanie dla Twojej marki? A może przyciągnąć nowych specjalistów do firmy?

Określenie konkretnego celu przed napisaniem scenariusza filmu promocyjnego znacząco pomaga w wyborze i selekcji treści, które powinny znaleźć się w video. Pomocne na tym etapie będą mapy myśli, czy burze mózgów ze współpracownikami

Planuj

Gdy masz już określony konkretny cel scenariusza filmu promocyjnego oraz grupę odbiorców, czas na zaplanowanie treści.

Zastanów się, o czym chcesz powiedzieć w filmie, jakie informacje mają się w nim znaleźć, jakie sceny muszą się w nim pojawić.

W tym miejscu skuteczną strategią jest postawienie się w pozycji widza i wyobrażenie sobie, na jakie pytania pragnie uzyskać odpowiedź i czego chce się dowiedzieć. 

Warto pamiętać, że we współczesnych trendach dotyczących video marketingu dominują krótkie formy, a uwagę odbiorców trzeba przyciągnąć już w pierwszych sekundach.

Treść Twojego scenariusza filmu promocyjnego musi być czytelna i zwięzła. Zbyt duża ilość informacji z pewnością nie będzie sprzyjała skuteczności w odbiorze. 

✨ nasza podpowiedź ✨

Jeżeli masz już pomysł na tekst do video, przeczytaj go sobie na głos przy włączonym dyktafonie i sprawdź, ile w rzeczywistości będzie trwać Twój film. 

scenariusz filmu promocyjnego

Inspiruj się

Szukając pomysłów na kreację, zbieraj inspiracje! Zobacz, jak do podobnych tematów podeszła Twoja konkurencja. Zwłaszcza ta z zagranicy.

Ponadto, jeśli zobaczysz w telewizji lub internecie ciekawą kreację, zapisz ją sobie w osobnym dokumencie.

Inspiracje możesz czerpać z różnych źródeł np. ze sztuki, z filmu, teatru, literatury, czy popkultury.

Boisz się, że Twój scenariusz filmu promocyjnego nie jest odkrywczy? Nie przejmuj się. Przypomnij sobie cel z punktu drugiego. Zgaduję, że nie było tam nic o zdobyciu Oscara lub uznania krytyków kina niezależnego…

Co więcej, nawet ta sama historia opowiedziana przez inną osobę, z innej perspektywy zawsze będzie się różnić. 

Scenariusz filmu promocyjnego może przygotować IMAGEPRO

Gdy przebrniesz przez cztery wyżej opisane kroki, z pewnością łatwiej będzie Ci łatwiej nie tylko zasiąść do tworzenia kreacji, ale także do rozmów na temat realizacji np. z ekipą filmową.

Jeżeli jednak nie czujesz się na siłach, aby samodzielnie napisać cały scenariusz, zawsze możesz liczyć na naszą pomoc.

W IMAGEPRO Twoim pomysłem zająć się może doświadczony scenarzysta i copywriter. Stworzą dla Ciebie scenariusz, czy tekst dla lektora.