szybka konsultacja
Blog

Treści wideo – 3 najczęściej popełniane błędy

Tworzysz lub zamierzasz tworzyć treści wideo?

Sprawdź, czy nie popełniasz tych trzech podstawowych błędów i dowiedz się więcej o video content marketingu.

Współcześnie treści wideo są niezbędnym i bardzo skutecznym narzędziem komunikacji między firmą, a jej klientami i odbiorcami.

Jak można łatwo dostrzec, w mediach społecznościowych, na stronach www, czy w kampaniach reklamowych dominują treści właśnie tego typu.

W takim razie jak wyróżnić się na tle konkurencji? Jak skutecznie budować wizerunek firmy poprzez treści wideo? Jak tworzyć profesjonalne treści?

Na dobry początek dowiedz się, jakich 3 podstawowych błędów warto się wystrzegać.

Brak ciągłości publikacji

Pierwszym podstawowym błędem jest brak ciągłości publikacji filmów. Tak samo, jak jedna jaskółka wiosny nie czyni, tak jeden film nie sprawi, że wyniki w Twojej firmie nagle ulegną poprawie.

Systematyczność to klucz do skuteczności. Po pierwsze im więcej treści wideo na Twojej stronie, czy kanale YouTube, tym chętniej algorytmy będą ją promować.

Co za tym idzie, zwiększą się Twoje zasięgi i możliwość dotarcia do szerszego grona odbiorców.

Ponadto regularna publikacja ciekawych filmów wyrabia w odbiorcach nawyk zaglądania na Twoją stronę.

W natłoku informacji, które codziennie docierają do użytkowników internetu, Twój post np. o nowym produkcie może nie ukazać się oczom potencjalnego, czy nawet stałego klienta.

Natomiast jeżeli taka osoba wie, że raz w tygodniu publikujesz film np. w formie videobloga z nowinkami, to z pewnością zajrzy na Twoją stronę.

✨ nasza podpowiedź ✨

Planuj treści wideo z wyprzedzeniem i przygotuj harmonogram publikacji. Pamiętaj też o odpowiednim zaplanowaniu premiery.

Przykładowo, według statystyk największą aktywność w serwisie YouTube można zauważyć w weekendy. 

treści wideo - agencja video content

Brak spójności stylistycznej

Drugi często popełniany błąd to brak spójności stylistycznej. Każda treść wideo publikowana przez Ciebie w internecie przyczynia się do budowania wizerunku Twojej firmy.

Ważne jest, aby także warstwa wizualna wideo była spójna z charakterem i brand bookiem Twojej firmy.

Spójność stylistyczna to nie tylko walor estetyczny, ale także potwierdzenie Twojego profesjonalnego podejścia.

✨ nasza podpowiedź ✨

Oczywiście, można publikować treści wideo w różnych stylistykach, jednak zaleca się, aby utrzymywać spójność np. w obrębie jednej większej kampanii reklamowej.

Jeżeli samodzielnie tworzysz treści wideo do mediów społecznościowych dla Twojej firmy, prawdopodobnie korzystasz z narzędzi dostępnych w darmowych aplikacjach lub kreatorach np. na Facebooku, lub Instagramie.

Oferują one szereg efektów, przejść i innych możliwości montażowych. Nie ma w tym nic złego, o ile masz odpowiednią wiedzę, jak z nich korzystać.

Natomiast jeżeli dopiero próbujesz tworzyć filmy, efekt Twoich zmagań może okazać się przypadkowy

Podobnie sytuacja wygląda, gdy za każdym razem zlecasz produkcję wideo innej agencji.

Każdy twórca posiada własny styl tworzenia i inaczej przełoży na język filmowy założenia, które były zawarte w Twoim briefie.

Jeżeli masz w planach produkcję większej ilości materiałów filmowych lub całego cyklu np. wideo poradniki, to warto rozważyć opcję zlecenia takiego zadania jednej agencji wideo.

Dzięki temu wszystkie publikowane przez Ciebie materiały zachowają spójny styl.

Chcesz dowiedzieć się więcej, jak wygląda stała współpraca z IMAGEPRO? Zajrzyj tutaj: https://www.imagepro.pl/video-content-marketing/ 

filmy promocyjne - film promocyjny

Brak przemyślanej strategii

Jeżeli udało Ci się uniknąć błędów z pierwszego i drugiego akapitu tego artykułu, to oznacza to, że regularnie publikujesz efektowne treści wideo o spójnej stylistyce.

Ten fakt nie daje jednak gwarancji, że osiągniesz zamierzony cel i sukces. Jeżeli nadal nie dostrzegasz efektów, oznaczać to może brak przemyślanej strategii.

Jakie podstawowe elementy powinna zawierać Twoja strategia treści wideo?

  • Określony cel np. zwiększenie zasięgu strony albo edukacja odbiorców
  • Harmonogram działań, czyli punkt 1 naszego artykułu. 
  • Określony zakres działań 
  • Określoną grupę docelową 
  • Zaplanowany rodzaj treści wideo (dopasowany do docelowej grupy odbiorców)
  • Określony budżet
  • Monitoring i analizę działań w celu bieżącej weryfikacji postępów

✨ nasza podpowiedź ✨

Chcesz wiedzieć więcej na temat video content marketingu? Zajrzyj tutaj: https://www.imagepro.pl/blog/video-marketing-w-2023-roku/