Blog

Wideo e-commerce? 7 pomysłów na konwertujące filmy

Wideo buduje zaufanie i zwiększa poziom zaangażowania. To pewne. Ale jakich rodzajów filmów potrzebuje twoja firma e-commerce, żeby zwiększyć konwersję?
 
W tym artykule pokażemy wam filmy e-commerce, które doskonale sprawdzają się w zwiększaniu sprzedaży. 
wideo w e-commerce - większa konwersja

Dlaczego wideo jest tak ważne w e-commerce?

Twoi obecni lub potencjalni klienci chętniej kupią produkt / usługę, jeżeli komunikować się będziesz z nimi przez najskuteczniejszy nośnik treści. Chyba domyślasz się już o czym mowa. Dokładnie, o wideo. Skąd mamy taką pewność? 

Wyzowl podaje w swoim raporcie, że dwie trzecie badanych internautów woli obejrzeć film produktowy przed zakupem (66%), niż przeczytać o nim artykuł wzbogacony tylko zdjęciami (18%).

80% marketerów e-commerce twierdzi, że wideo bezpośrednio pomogło im zwiększyć sprzedaż .
 
84% konsumentów twierdzi, że do zakupu produktu lub usługi przekonali się, oglądając film marki .

Filmy wideo to zdecydowanie najbardziej ludzka forma w  komunikacji cyfrowej. 

Nie zatrzymuje ruchu, jak zdjęcia. Nie podają suchych danych, jak tekst. Wideo pokazuje za to ruch, emocje, osobowość. Buduje zaufanie do Twojej marki i produktów. Wszystko to może stworzyć silną więź między tobą a twoimi klientami. 

7 rodzajów wideo, które napędzą e-commerce

1. Film produktowy

Wideo ze zbliżeniami produktów przybliżają go dosłownie twoim klientom. Wyświetla określone funkcje, cechy i prezentuje produkt z różnych ujęć. 

Film produktowy powinien wzbudzać silna chęć zakupu poprzez sposób jego prezentacji. Tajemniczo, ekskluzywnie podświetlony lub jasno i czytelnie na białym tle .

2. Recenzja produktu

Wideo prowadzone przez osobę spoza twojej firmy, najlepiej influencera lub wideo bloggera specjalizującego się w twojej branży. 

Film pokazuje sposób użycia produktu, jego zalety oraz wady (choć tych oczywiście – jak najmniej). 

3. Wideo testymoniale

Dowód społeczny to jeden z najpotężniejszych i najbardziej przekonujących motywatorów, aby ludzie kupili twój produkt lub usługę. Według wielu znawców branży jest po prostu niezbędny do uwzględnienia w strategii marketingowej eCommerce. 

4. Film instruktażowy

Ten rodzaj wideo jest koniecznością, jeśli sprzedajesz produkt lub usługę, która jest w jakikolwiek sposób skomplikowana, niejasna.

Celem tego filmu jest poinformowanie internauty o twoim produkcie, a nie tylko pokazanie mu, jak powinien go używać, ale także dlaczego powinni z niego korzystać.

5. Samouczki

Samouczek wideo pokazuje, jak klient może wykonywać określone zadania przy użyciu produktu za pomocą twojej instrukcji. Krok po kroku. 

Tego typu filmy są niezwykle ważne dla sceptycznych klientów, którzy obawiają się rozczarowania zakupem po obejrzeniu reklamy. Pokazuje im, jak osiągnąć określony cel za pomocą produktu. 

6. Wideo przedstawiające firmę od środka

Takie wideo nie jest wykorzystywane przez wiele firm, ale jeśli zostanie dobrze wykonane, może być potężnym narzędziem w wideo marketingu twojej marki.

Najlepiej sprawdza się w przypadku małych i średnich firm, gdzie marketerzy kładą nacisk na pokazanie rodzinnego, ludzkiego aspektu.

7. Filmy reklamowe i promocyjne 

Ponieważ przyglądamy się filmom, które pomagają nam sprzedawać, nie możemy ignorować reklam wideo i ich znaczącego wpływu na naszą strategię marketingową.

Od Instagrama i Facebooka po Twitter, YouTube i LinkedIn – każda duża platforma społecznościowa umożliwia kupowanie reklam wideo, a firmy, które z tego korzystają, zauważają duży wpływ.

Podsumowanie

Od filmów reklamowych, przez filmy produktowe, aż po explainery – wideo działa lepiej w mediach społecznościowych niż praktycznie wszystkie inne formy treści. Dlatego upewnij się raz jeszcze, czy tworzysz wideo, które przyciąga uwagę

Jeszcze mało konkretnych wyników? Nie ma problemu 🙂 

Na Twitterze tweety z filmami notują aż dziesięciokrotnie większe zaangażowanie użytkowników niż tweety bez wideo. Dziesięciokrotnie! Filmy na Facebooku mają średni wskaźnik zaangażowania na poziomie 6,13% w porównaniu z zaledwie 3,6% w przypadku ogólnych postów na Facebooku.

W tym momencie powinno być już jasne, że sukces w branży e-commerce jest ściśle powiązany z posiadaniem silnej strategii marketingu wideo. 

Sprawdź nas

Odezwiemy się w 24H i przedyskutujemy wspólnie wszelkie możliwości.