szybka konsultacja
Blog

Wideo w e-commerce? 7 pomysłów na konwertujące filmy

Dlaczego wideo jest tak ważne w e-commerce?

Twoi obecni lub potencjalni klienci chętniej kupią produkt / usługę, jeżeli komunikować się będziesz z nimi przez najskuteczniejszy nośnik treści. Chyba domyślasz się już o czym mowa. Dokładnie, o wideo. Skąd mamy taką pewność?

Wyzowl podaje w swoim raporcie, że dwie trzecie badanych internautów woli obejrzeć film produktowy przed zakupem (66%), niż przeczytać o nim artykuł wzbogacony tylko zdjęciami (18%).

80% marketerów e-commerce twierdzi, że wideo bezpośrednio pomogło im zwiększyć sprzedaż.

84% konsumentów twierdzi, że do zakupu produktu lub usługi przekonali się, oglądając film marki.

Filmy wideo to zdecydowanie najbardziej ludzka forma w  komunikacji e-commerce.

Nie zatrzymuje ruchu, jak zdjęcia. Nie podają suchych danych, jak tekst. Wideo pokazuje za to ruch, emocje, osobowość. Buduje zaufanie do Twojej marki i produktów. Wszystko to może stworzyć silną więź między tobą a twoimi klientami.

7 rodzajów wideo, które napędzą e-commerce

Film produktowy

Wideo ze zbliżeniami produktów przybliżają go dosłownie twoim klientom. Wyświetla określone funkcje, cechy i prezentuje produkt z różnych ujęć.

Film produktowy powinien wzbudzać silna chęć zakupu poprzez sposób jego prezentacji. Tajemniczo, ekskluzywnie podświetlony lub jasno i czytelnie na białym tle .

Recenzja produktu

Wideo prowadzone przez osobę spoza twojej firmy, najlepiej influencera lub wideo bloggera specjalizującego się w twojej branży e-commerce.

Film pokazuje sposób użycia produktu, jego zalety oraz wady (choć tych oczywiście – jak najmniej).

Wideo testymoniale

Dowód społeczny to jeden z najpotężniejszych i najbardziej przekonujących motywatorów, aby ludzie kupili twój produkt lub usługę. Według wielu znawców branży jest po prostu niezbędny do uwzględnienia w strategii marketingowej e-commerce.

Ecommerce / E-commerce - video content marketing

Film instruktażowy

Ten rodzaj wideo jest koniecznością, jeśli sprzedajesz produkt lub usługę, która jest w jakikolwiek sposób skomplikowana, niejasna.

Celem tego filmu jest poinformowanie internauty o twoim produkcie, a nie tylko pokazanie mu, jak powinien go używać, ale także dlaczego powinni z niego korzystać.

Samouczki

Samouczek wideo pokazuje, jak klient może wykonywać określone zadania przy użyciu produktu za pomocą twojej instrukcji. Krok po kroku.

Tego typu filmy e-commerce są niezwykle ważne dla sceptycznych klientów, którzy obawiają się rozczarowania zakupem po obejrzeniu reklamy. Pokazuje im, jak osiągnąć określony cel za pomocą produktu.

Wideo przedstawiające e-commerce od środka

Takie wideo nie jest wykorzystywane przez wiele firm, ale jeśli zostanie dobrze wykonane, może być potężnym narzędziem w wideo marketingu twojej marki.

Najlepiej sprawdza się w przypadku małych i średnich firm, gdzie marketerzy kładą nacisk na pokazanie rodzinnego, ludzkiego aspektu.

Filmy reklamowe i promocyjne

Ponieważ przyglądamy się filmom, które pomagają nam sprzedawać, nie możemy ignorować filmów reklamowych i ich znaczącego wpływu na naszą strategię marketingową.

Od Instagrama i Facebooka po Twitter, YouTube i LinkedIn – każda duża platforma społecznościowa umożliwia kupowanie reklam wideo, a firmy, które z tego korzystają, zauważają duży wpływ.

explainer video

Podsumowanie

Od filmów reklamowych, przez filmy produktowe, aż po explainery – wideo działa lepiej w mediach społecznościowych niż praktycznie wszystkie inne formy treści. Dlatego upewnij się raz jeszcze, czy tworzysz wideo, które przyciąga uwagę?

W tym momencie powinno być już jasne, że sukces w branży e-commerce jest ściśle powiązany z posiadaniem silnej strategii marketingu wideo.