wyślij brief
Blog

Poradnik: jak wrzucić i optymalizować video na YouTube?

Video na YouTube – nasz poradnik

Gdy Twoje video jest już gotowe, przychodzi czas na jego publikację. Dobre przygotowanie premiery pozwoli Ci dotrzeć do większego grona odbiorców.

Poniżej, w krótkim poradniku podpowiemy, o czym warto pamiętać, publikując video na YouTube.

Po zakończonej pracy nad filmem promocyjnym otrzymasz od nas gotowy do emisji plik video. Czas więc zaplanować premierę. O czym warto pamiętać?

Tytuł

Nadanie odpowiedniego tytułu to podstawa. Jak powinien brzmieć? Dobrze, aby w jak najlepszy sposób odzwierciedlał zawartość video oraz powinien być zgodny z prawdą.

Tytuł ma również duży wpływ na wynik pozycjonowania Twojego video w wyszukiwarce. Z tego powodu warto umieścić w nim słowa klucze, powiązane z tematyką filmu. Istotna też jest długość.

Nazwa dla Twojego video powinna być krótka, czytelna i zachęcająca odbiorców do kliknięcia w link.  

Szukając dobrego tytułu, weź pod uwagę kilka przykładowych strategii:

Tytuł w formie pytania — zwłaszcza jeżeli Twoje video na YouTube ma charakter poradnikowy lub szkoleniowy np.

“Jak poprawnie napisać CV?”, “Jak montować filmy?”

Tytuł, który wywołuje emocje np.

“Najlepsze miejsca dla spragnionych relaksu”, “Prosty sposób na włoski makaron”

Jeżeli jest to zgodne z treścią Twojego video, możesz użyć tytułu, który zawiera w sobie cyfry np.

5 pomysłów na szybką kolację”, “3 kroki do sukcesu w branży IT”.

video na YouTube

Opis

Jest to element często pomijany przez osoby wrzucające filmy — a szkoda. W pełni opracowany opis nie tylko zwiększa szanse w wyszukiwarce, ale również uzupełnia informacje zawarte w video.

Ponadto długość takiego opisu nie powinna być krótsza niż 200 znaków.

Co powinien zawierać opis?
  • Krótkie streszczenie (2-3 zdania) treści filmu, które zachęcą czytelnika do obejrzenia.
  • Wezwanie do działania. Mogą to być dane kontaktowe firmy, linki zachęcające do odwiedzenia strony internetowej lub kanałów w mediach społecznościowych, czy link do wydarzenia. 
  • Słowa kluczowe dla Twojego video.

W tym miejscu możesz również umieścić podziękowania dla osób zaangażowanych w film lub twórców video. 

youtube poradnik premiera opis tytuł miniatura

Miniatura

Dobrze dobrana miniatura pozwoli przyciągnąć uwagę widza. Można powiedzieć, że jest to taka wizytówka video, dlatego warto zadbać o jej wygląd.

Wrzucając video na YouTube, wybierz estetyczne ujęcie z filmu lub samodzielnie przygotuj grafikę, która będzie promowała Twoje video. 

Wśród dostępnych ujęć wybierz takie, które najlepiej obrazuje zawartość filmu, nie jest poruszone i może przyciągnąć uwagę widza.

Inną opcją jest stworzenie własnej miniaturki, która będzie przysłowiową okładką dla video. Powinna ona przyciągać wzrok wyrazistymi kolorami, a także napisami np. Tytuł i claim.

Ponadto można w niej umieścić elementy graficzne spójne z identyfikacją wizualną Twojej firmy

Tagi

Nie zapominaj o tagach — to słowa klucze i hasła, dzięki którym odbiorca trafi na Twój film. To także całe wyrażenia, które opisują zawartość video.

Postaw siebie na miejscu potencjalnego odbiorcy i zastanów się, jakie hasła wpisze w wyszukiwarkę w poszukiwaniu Twojego video. Ważna jest też ilość tagów — zalecana liczba to 10.

Jak dobrać odpowiednie tagi?

Używaj ogólnych słów kluczowych, które dotyczą tematu Twojego filmu. Przykładowo jeżeli Twoje video na Youtube to poradnik o tym jak założyć sklep internetowy, to przykładowe tagi będą brzmiały:

“jak założyć sklep internetowy”, “sklep internetowy”, “poradnik”, “marketing online”, “sprzedaż online”, “sklep online”, “aplikacja”. 

Pamiętaj o odmianach słów kluczowych. Twoi potencjalni odbiorcy mogą wpisać w wyszukiwarkę googla słowa kluczowe w odwrotnej kolejności np.

“Sklep internetowy jak założyć” 

youtube optymalizacja wideo

Premiera

Zaplanuj premierę i poinformuj o niej swoich odbiorców w mediach społecznościowych. Jeżeli masz taką możliwość, zaplanuj również płatne promocje, które pozwolą Ci dotrzeć do szerszego grona odbiorców. 

W jakich dniach i godzinach najlepiej zaplanować premierę?

Według statystyk największą aktywność w serwisie YouTube można zauważyć w weekendy. Właśnie wtedy użytkownicy mają więcej czasu na przeglądanie treści video.

Warto to wziąć pod uwagę planując premierę filmu. Najbardziej rekomendowany moment na publikację filmu to niedziela w godzinach przedpołudniowych

Tych kilka podstawowych wskazówek z pewnością pomoże Ci przygotować premierę. Jeżeli będziesz miał jakieś pytania, możesz na nas liczyć.

Chętnie pomożemy w przygotowaniu każdego z wyżej wymienionych elementów. 

Powodzenia!